En otroligt härlig april-dag

i Allmänt,

Snacka om en toppenbra dag! Dock fick jag en taskig start och vaknade redan vid fem tiden och var då riktigt täpt i näsan och halsen värkte, men nu såhär i efterhand så gör det mig inte så mycket. Jag lyckades somna om, eller hamnade i någon sorts dvala till ungefär halv åtta då jag förflyttade mig till soffan och läste. Två timmar senare satte jag mig i bilen och så åkte jag och mamma till Härnösand. Vi var där till tolv ungefär, alltså inte speciellt länge, men tillräckligt lång tid för att få med sig en väska, en tröja, en bh och ett par skor. Innan vi åkte hemöver så stannade vi också till vid McDonald's och köpte oss en glass. Mmm, McFlurry! Men innan vi kom hem till Nyland så stannade vi till i Kramfors där vi gick in på Eurosko (och kom därifrån med två par skocker) och sedan hämtade vi pappa som jobbat några timmar.

Men när vi kom hem sedan så bytte jag -trots min förkylning- om till bikini och la mig och solade en stund. Sedan var jag snäll och hjälpte mamma att kratta vilket då gav mig skavsår på tummarna, ajaj! Fick mig även en kratt-vals och en kratt-foxtrot. Mycket trevligt som ni säkert förstår.

Sedan har det inte hänt så mycket mer idag, nu ska jag ta och spela lite wow tror jag. Solen har gått ner bakom Nylandsberget vilket betyder att det är rätt kallt ute. Känner dock mig lite sugen på att spela badminton. Jämt när vi var mindre så brukade kvällarna ägnas åt badmintonturnerande. Okej, jämt är att ta i, men ofta. Gud vad jag älskade dom stunderna. Ibland vill man bara ha en tidsmaskin, spola tillbaka tiden och återuppleva ett ögonblick en gång till. Eller vad säger ni?

Btw, för ett tag sedan skrev jag om orter som blivit översatta till engelska (who valley, bear kingdom, ni kommer ihåg?). Idag fick jag höra en översättning på Härnösand: a duck sneezed here. Var dock lite trög med engelskan och fick det förklarat för mig: här-nös-and. Fast ni kanske förstog det på engång? Iaf, helt klart klockrent och ska nu läggas till i min lista.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela