CAD hit, CAD dit

i Allmänt,

Sitter och leker lite i SketchUp. Idag på CAD-teknikslektionen började vi med hus (igår höll vi ju på att designa stolar för att känna på programmet och lära oss funktioner osv.) och fick en ritning att göra i programmet. Rätt klurigt måste jag säga, dels för att man inte fick se ur alla synvinklar och dels för att vi inte hade så många mått att gå efter. Iallafall, nu sitter jag vid mitt skriv/matbord med tända ljus, en liten skål med Marabouchoklad och fixar och trixar. Måste säga att det går förvånandsvärt bra. Såhär ser mitt hus ut för tillfället:


Jag kanske borde förklara vad CAD är för något? Finns egentligen inte mycket att säga, men det är en teknik att rita hus (och annat) i datorn, i 3D. Programmet vi använder nu heter SketchUp 7 och är en gratisversion som alla kan ladda ned. När vi börjar med B-kursen ska vi byta program till ett lite mer avancerat och sedan i kurs C kommer ett ännu lite mer avancerat program, Auto CAD om jag inte minns fel :)

Kommentarer

Postat av: pappa

Publicerad 2009-08-29 14:17:48

Det ser spännande ut =D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela