Ingen ofrivillig golfare

i Bilder,

Imorse, eller vid elva-tolv tiden, letade jag fram en golfklubba, en påse med peggar, två guldtior och drog mig till ortens golfbana för att skjuta någar bollar. Höll på att säga att det var år och dag senast jag gjorde det, men så är ju faktiskt inte fallet. För ca en måndad sedan var jag och en kompis dit och sköt. Han hade aldrig spelat, eller skjutit, förut så jag hoppades på att ha ett litet övertag men nejdå. Jag hann knappt visa hur man skulle hålla klubban så sköt han 150 meter, och sedan också 200.. Jag kom aldrig upp i dom längderna utan nosade endast på hundra meter, men jag måste erkänna att det aldrig gått så bra för mig tidigare, så därför pallrade jag mig iväg idag och hoppades på att det inte var en engångs grej. Med en sjuhelsickes motvind stod jag där och det visade sig att turen/skickligheten höll i sig och jag kom närmare och strax över 100 meter även idag, vilket var himla kul! Kanske jag gör mig en golfkarriär? Finns ju golfbana i Halmstad. Så när jag tagit grönt kort kan jag spatsera runt där med kändisarna. Haha ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela