One week

i Allmänt,

Nu har det gått en hel vecka sen jag kom med hela (eller iallafall halva) mitt rum inpackat i vår Toyota hit till Halmstad. Då var allt främmande, varje centimeter. Men det är det inte nu längre. Åtminstonde inte lika många centimetrar som då. Under veckan som gått har jag ägnat tiden åt att få ordning på mitt rum, lära känna staden och lära känna mina klasskamrater och min klassförståndare och till viss del dom andra lärarna på skolan.

Imorgon är det dax för vecka nummer två och den innehåller två dagar till av lek och information, sedan på onsdag drar lektionerna igång, vilket ska bli mycket spännande! Men jag ser också fram emot morgondagen då vi ska göra en "minnes låda". Vi ska då skriva en massa, ta bilder och flumma oss. Det hamnar sedan i "minnes lådan" tillsammans med en film. Lärarna har nämligen filmat allt vi gjort sedan dag ett klockan 09:00 då vi satt i aulan och var nervösa. Allt detta ska sedan gömmas undan och tas fram om tre år när vi tar studenten. Himla kul idé tycker jag :)

Jag har fått några frågor, inte speciellt många men några som jag tänkte svara på imorgon. Vill sitta i lugn och ro och ge långa svar. Så om ni har något ni vill veta så är det bara att slänga in frågan i en kommentar. Nu ska jag göra kväll, det är ju som sagt skola imorgon. Och imorgon börjar ju alla (inte riktigt alla, men dom flesta) där hemma också. Lycka till! :)

Over and out!

Kommentarer

Postat av: NATHALIE

Publicerad 2009-08-24 21:07:04

Hur bor du som där nere? på typ elevhem eller? (:



Make my day, rösta på mig; http://saatisfaaction.blogg.se/2009/august/de-som-gick-vidare.html?_tmp=ea2e40115ccb9a350292c78e3fb3052e231cb03a



Nummer 3 KRAM

Postat av: Melina

Publicerad 2009-08-26 19:41:38

Är mäkta iponerad att du vågade flytta hemifrån redan nu, det är ett jädra stort steg! Jag hoppas du får det superbra där nere och lycka till! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela