Självplågeri

i Allmänt,

Håller jag ut mina händer framför mig då ser jag 10 spretande fingrar vars naglar är härligt, knalligt rosa (dock har lacket börja nötas bort, efter endast 2-3 dagar. Dåligt, och inte är det ett Depend-lack heller), en guldring på högerhandens långfinger och blåmärken på båda tummarna. Mycket fint, blåmärkena skiftar i lila, lite blått och en gnutta gult, som det brukar göra. Orsaken till att jag har dom? Tja, okunnighet skulle jag säga. Det är volleybollspelandet som är tjuven i dramat och det faktum att jag antagligen inte träffar rätt. Men det är väl bara att träna antar jag, dock så dras jag för att göra det. Det gör ju så ont när man får in en stjärnträff på blåningarna, fast jag vill ju lära mig att göra rätt. Då blir det ju roligare att spela sedan. Hmf, fysiskt självplågeri.

Det är ju ett rätt aktuellt ämne i bloggvärlden just nu. I var och varannan blogg läser jag in lägg efter inlägg om hur man ska älska hur man är och ser ut. Att man inte ska behöva ha några komplex för att ingen är ju "perfekt". Men visst är det en sorts självplågeri? Komplexen? När man står i spegeln och granskar sin kropp och bara ser bristerna. Jag menar det sätter ju spår på psyket, man mår sämre för att man tycker att dom är för många, bristerna. Sedan så fastnar det i hjärnan och man vill göra något åt det, och det kanske slutar i hemska ätstörningar. Och det är väl självplågeri?

Fast nu ska jag inte börja predika om hur man ska börja älska sig själv och inte hamna i någon ond cirkel som slutar i ja, ätstörningar. För då vore jag en otroligt stor hycklare, för jag är absolut inte nöjd med alla delar av min kropp eller sidor av min personlighet. Även om jag börjar acceptera dom mer och mer. Och jag har aldrig varit påväg in i en cirkel med ätstörning som utgång så att ta sig ur det är inget jag kan säga något om. Så jag kanske ska runda av här så jag inte säger något jag egentligen inte vet något om. Men jag kan iallafall säga att jag är otroligt nöjd med mina naglar. Dom är starka och tål näst intill allt, och det har jag min pappa att tacka för. Väldigt bra nagel-gener. Dock måste jag nog förbättra nagellacket för att det ska kännas riktigt bra, men det är ju lätt fixat som tur är :)

Kommentarer

Postat av: Johanna

Publicerad 2009-08-10 12:30:35

Sv: Ja jag fick några bilder på dig iaf:) <3

Postat av: simone

Publicerad 2009-08-10 15:33:21

Sv: Ellerhur! många bra produkter från dem :D

Postat av: ronak

Publicerad 2009-08-10 15:50:10

Hej!

Få lite extra besökare? Javisst, du kan vinna en länkning från min blogg, där jag har cirka 111 besökare. Det enda du ska göra just nu är att gå in i min blogg, bläddra ner till inlägget där det står om tävlingen, (det står ''TÄVLING'' stort) skriva i kommentarsfältet att du är med och tävlar, sen så är du med! ;)

kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela