Tankar och film/boktips

i Allmänt,

Vet inte riktigt varför jag kom och tänka på det här nu, jag menar senast det var på tapeten var.. i maj tror jag. Jag var nere i Hudiksvall och hälsade på hos min moster och hennes sambo över en helg. Första dagen skulle jag springa över vägen till den närliggande mataffären för att inhandla något nödvändigt (tror det var glass), och när jag kommer in genom dörrarna så blir jag helt paff, för där står en fotoautomat. Jag trodde helt och fullt att dom gått ur tiden. Dött ut. Utgått, ja försvunnit helt enkelt för jag hade inte sett en skymt av en sedan jag var riktigt liten. Men nej, där står en ny fotoautomat och hela helgen går jag runt och tänker på det. Haha, helt sjukligt. Jag borde spärras in eller något. Kanske få hjärnan rensad så jag börjar tänka och koncentrera mig mindre på sådana småsaker, och mer på hur man kan uppnå världsfred, få slut på all svält, klura ut "svaret" på vad meningen med livet är (som jag egentligen vet, svaret är 42*) och liknande frågor. Då gör man ju iallafall någon nytta. Fast mina tankar fyller kanske en funktion också, ni får något att skratta åt?


* - Har ni sett Liftarens guide till galaxen? Eller kanske rent av läst boken? Där frågar man iallfall vad svaret är på den ultimata frågan om livet, universum och allting. Och svaret är just 42. Kan btw tipsa er om den filmen, jag tycker den är riktigt bra :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela