Nytt år

i Livet i norrland,

nya möjligheter. ja nu har vi äntligen fått ett nytt år, och vi har 365 dagar framför oss.

gårdagen tillbringades som jag sa i Bollsta, tillsammans med en annan familj. vi åt god mat, såg när Sverige vann över Ryssland och tittade på nån Bond-film som gick på 3:an. på tolvslaget skålade vi och strax efteråt stog vi ute och tittade på alla fyrverkerier som flög över himlen. jag struntade i något löfte, har aldrig hållit på med sånt tidigare, så varför börja nu? blev det några löften för er del?
vid två-snåret åkte vi hem. det var väldigt skönt att få tvätta av sig, byta till pyjamas och krypa till sängs men jag kunde inte somna, så därför letade jag fram papper och penna och började skriva på en novell. det gick rätt bra, jag fick ihop 3-4 sidor, men ca halv fyra så fick det räcka, ögonlocken var tunga och jag kunde somna.

idag blir en sån här typisk slappardag, eller iaf fram till tre då det är dax att inventera på ICA i Bollsta. men det är ju inte ett speciellt jobbigt jobb.
just nu sysselsätter jag mig med att säkerhetskopiera alla mina bilder och låtar. det tar tid vill jag lova, men det är helt klart värt de. jag skulle dö om datorn krashade och alla bilder försvann. låter som om det är fika på g i köket, tror jag ska kolla om det stämmer. hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela