En "tråkighetsprövning"

i Bilder,

Nu var det ett tag sen sist, nio dagar för att vara exakt. Så, varför denna tystnad? Det är inte så att jag har haft en ord-torka, snarare tvärt om, men det är så att jag har varit på en "tråkighetsprövning", som pappa kallade det. Och vad innebär det då? Jo, jag har varit på en semester med familjen. En bilsemester med Nordkap som mål, vi lämnade då Sverige på måndag förmiddag, åkte in i Finland några timmar och kom senare in i Norge där vi tillbringade fem dagar, till största del efter dom serpentinvägar som går längs Norges alla berg och fjordar. Alltså, Nordkap, kanten av Europas kontinent, så långt upp man kan komma innan Nordpolen. Efter det var det mycket bilåkande innan vi kom till nästa "mål" som var Saltströmmen och de sista målet på resan var först Svartisen, men vår rutt blev ändrad och det blev Trondheim istället. Först besökte vi Nidarosdomen, en katedral som började byggas redan år 1030 på kungen Olav Haraldsson's grav. En otroligt mäktig syn, himla synd att man inte fick ta bilder där inne! Jag kände mig väldigt lugn och andlig? Nästan mer än under tiden jag konfirmerades, jag tände iaf ett ljus för dom tankar som jag inte kunde sätta ord på och det kändes väldigt bra. Efter kyrkbesöket väntade lite shopping. Sedan var resan slut och vi vände hem.

Det blev totalt 375 mil sittandes i bilen. Och hur fördriver man tiden? Ja, man tittar på den underbara naturen som vårat grannland faktiskt erbjuder. Fjordar men höga berg, klart vatten, snön på bergstopparna och vattenfall. Det känns helt otroligt att naturen är så olik mellan våra länder. Men tillslut så blir man rätt less på den med, och får då vända sig till annat som tex. böcker, tidningar och musik. Att messa var kom inte på tal då ett ynka sms kostade 2,50 kr, helt sjukt! 


Det var iaf en trevlig resa och jag har fått sett helt otroliga saker, som tex. midnattssolen. Verkligen väldigt vacker. Dock så var det molnigt då jag såg/fota den, vilket var lite trist, men det var ändå väldigt vackert. Det blev lite drygt 350 bilder, och jag ska försöka visa er en del.

Men. Jag kom ju hem i söndags vid två snåret och då var det helt underbart väder, lixom igår så jag har inte suttit vid datorn så mycket, utan tillbringa så mycket tid utomhus som möjligt. Ska vara ärlig att jag inte varit speciellt sugen på att skriva, och var inte de nu egentligen men ja. Ni ser hur det blev.
Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela