Klirr i kassan

i Allmänt,

Idag på lunchen delades det ut stipendium. Eller jag vet inte om man kan kalla det för de, men jag och två till fick 200kr var  för att vi suttit med i elevrådet. Jag fick även 200kr för att jag hade varit ledare för kickboxningen vi hade en hälsodag som skolan hade nyligen. Så med enkel matematik kan vi räkna ut att jag fick 200+200kr, vilket blir 400. Inte dåligt! Vet dock inte riktigt vad jag ska lägga dom på, det står mellan en parfym eller en new era keps. Har länge varit sugen på att köpa mig en, tycker dom är så galet snygga, men nja. Att lägga ut minst 300spänn på en keps känner jag inte för, men nu när man får pengarna så blir det ju då som att få en keps. Jaja, vi får se hur det blir, jag håller er uppdaterade.

När rektorn gav oss dessa "stipendium" lovordade han också hela 9:an. Han tyckte att vi varit en av dom bättre årskullarna i modern tid  (hans egna ord) och att det speglade av sig på våra betyg. Det var kul att höra :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela