Hockeysäsongen 08/09

i Allmänt,

jaha, så var lovet slut. något mer som är slut är hockeysäsongen för Modos och IFK Nylands del. idag var jag på U16's sista match (slutade 5-6) och i fredags vad a-lagets sista (6-6). känns som om de var en väldigt kort säsong, har för mig att det burkar räcka fram till påsklovet iaf, men tydligen inte.

vad ska man säga om Modo tro? det började ju bra i höstas, men så kom det skador, tiden efter jul vill man nästan glömma och dom sista omgångarna var en kamp mot kvalsträcket. men som tur var slapp vi att kvala, fick dock ingen chans till guldet och sommarlovet blev längre än väntat, men det känns skönt att inte behöva kvala och riskera att hamna i allsvenskan. Nyförvärvet Mats Zuccarello Aasen har skrivit på för tre år till, men Harri Rindell fick packa sina väskor.
Känslan jag fått av säsongen 08/09 är att det inte kan bli mycket sämre, och att det därför inte kan inte bli värre nästa utan bara bättre, och de känns bra.

i höstas började kameran följa med på a-lags matcherna, och sedan även på U16's. i min hockey-mapp finns det lite drygt femhundra bilder, och jag håller på att ladda upp en del på Nylands hemsida. på lördag blir det sista gången jag står vid sargen och kikar genom sökaren, då har dom en gemensam avslutning. spelare från alla lag mixas och spelar match, och jag tänkte också avsluta min "säsong" då.
vad ska jag säga om lagens matcher då? förlusterna har varit fler än vinsterna tyvär. men på något sett tycker jag ändå de är otroligt kul att titta. något jag absolut kommer att sakna om jag flyttar ner till Halland.

Kommentarer

Postat av: johanna

Publicerad 2009-03-08 21:58:25

Usch och fy för Halland:( Du tillhör Nyland ju:(

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela