Fredag

i Allmänt,

Hejsan! Nu har ja nyss käkat en mycket god middag (grillat kött med klyftpotatis och en salsa) och ska nu byta kläder för att sedan springa omkring med gräsklipparen för första gången detta år. Inget jag längtar efter precis, men får man 200 spänn för de så tackar man ju inte nej. Sedan tänkte jag inte göra mycket mer idag, har äntligen fått till min bildspråksuppgift och de känns otroligt skönt. Bara so:n kvar nu sedan är det slut på inlämningsuppgifter och prov som rör nian. Och de känns ännu skönare!

Men som sagt, so:n kvar. Tror dock att jag ska få till det, vi fick välja själv vad vi ville jobba med och då tog jag kända byggnader eftersom att jag gillar arkitektur, och när man gillar något brukar det gå lättare så jag är positiv till detta avslutande arbete. De enda molnet på himlen skulle väl då vara att vi ska redovisa muntligt, inte det roligaste som finns men de måste gå ändå.

Nu väntar tre dagars ledighet (vi har studiedag på måndag) och jag har några små planer:
Lördag: åka till Sollefteå, kika på stan och hälsa på farmor
Söndag: fotbollssäsongen har dragit igång, matcher, träningar och gud vet vad. Jag ska iaf vara linjedommare.
Måndag: att fiska är inte en fritidssyssla jag ägnar många timmar åt, mitt tålamod är alldeles för dåligt och jag vill inte ta loss fiskar från kroken om jag mot förmodan skulle råka få en. Men nu har jag dock lovat att sätta mig i en båt och fiska. Hoppas vädret slår om tills dess.. ;)

Nej, nu ropar gräsklipparen på mig,
over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela