Sommaren har kommit

i Allmänt,

Gah, bättre väder än såhär kan man inte få! Redan imorse var himlen tom på moln och i skuggan var det ca 25 grader varmt. Självklart så har jag varit utomhus idag, hade gärna letat mig till en sjö eller helt enkelt ner till älven för att svalka mig, kanske inte bada, men iallafall doppa fötterna. Dock var det ju fotbollsplanen som gällde för mig idag, dags för att börja springa på linjen igen. För att vara första gången för i år så tycker jag att det gick bra, viftade bara fel 2-3 gånger. Matchen var inte ett dugg rolig, Bollsta förlorade med två-siffrigt och en tjej ur motståndarlaget fick en bruten arm. Usha.

När jag kom hem drog jag av mig shorts och linne och tog på mig bikinin istället. Upptäckte dock till min besvikelse att jag bränt mig efter linnet, jag skulle förstås ha tänkt och tagit en t-shirt för nu måste jag ju tampas med brännande heta axlar och vita områden som måste få samma rödfärg och sedan får jag bara hoppas på att det lägger sig till på onsdag och jag har blivit härligt brun, då det äntligen är dax för avslutningsdansen! Min klänning är ju vit, och är jag fortfarande röd så kommer jag ju se ut som en polkagris, och de vill väl ingen göra? Jaja, jag hoppas turen är på min sida.

Just nu skriver jag på min kända-byggnader-text, och imorgon ska jag fixa stödord till den. Har inte mycket kvar men när jag väl är det så ska jag nog sova. Blev sent igår och jag vaknade tidigt (fick endast 5 timmars sömn) så de ska jag ta igen, och imorgon är vi ju lediga så då kan jag ta en välbehövd sovmorgon. Men först måste jag ju blir färdig så jag tror jag fortsätter med det nu.

Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela