Tisdag

i Allmänt,

Att bo ensam betyder att man själv får ta hand om inhandling av mat samt tillagningen av den, vilket alla nog förstår. Den senaste tiden har jag legat lågt på den punkten, och matlagningen har varit väldigt enkel och allt för många gånger har det blivit de där nudlarna.. Men igår tog jag tag i det och ställde mig och lagade mat i drygt en timma! Det var tänkt att det skulle bli lasagne, och förvånansvärt nog blev det också det! Hela proceduren gick väldigt bra och resultatet var inte alls dåligt! Så nu efteråt är jag sådär löjligt stolt över mig själv. Dock tog detta på krafterna vilket idag resulterade i korv med bröd till middag. Men det gjorde inte mig något, det är gott och en helt klart underskattad maträtt. Fast jag ska inte snöa in mig för mycket på det nu, utan jag är sugen på att testa på lite mer "svår" matlagning. Tror jag ska googla lite och se vad jag hittar för kul.
När jag googlat färdigt ska jag ägna mig åt samhällskunskap, lag och brott. Dödsstraff. Inte speciellt kul, jag ska nämligen hitta argument som stödjer detta. Eller.. så följer jag Brynäs - Modo istället. Vår älskade Foppa är ju på isen igen! Eller så gör jag båda delarna, jag menar. Jag är ju kvinna så jag kan ju göra två saker samtidigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela