Första advent

i Allmänt,

Tänk att det redan är första advent! Helt galet. Efter en sovmorgon drog jag igång med att baka pepparkakor. Tomteluvan var på, det spelades julsånger och värmeljus fick lysa upp köket. Det kavlades, sjöngs och gräddades i nästan en timma och sedan stod jag böjd över bänkskivan och ritade på mina kakor med kristyr. Det var riktigt mysigt men ändå fick jag ingen julkänsla. Jag antar att det faktum att temperaturen inte vågade sig ner under noll och vetskapen att solen sken var boven i det hela.


Lite senare gjorde jag och min lägenhetskompis ett nytt försök i att finna julstämningen. Det var julskyltning inne i stan så vi klädde oss och vandrade in mot kärnan, som så många andra. Vi kikade bland de stånd som var uppställda och mötte sedan upp några vänner till henne. Ytterligare ett varv bland stånden och sedan en tur i affärerna, men så ett tu tre så började det regna! Så otroligt trist. Om det fanns någon gnutta julstämning bland alla lampor, tomteluvor, pepparkakor och rabatterbjudanden så försvann den och vi blev väldigt besvikna på vad vädergudarna erbjöd oss denna första advent.

Kommentarer

Postat av: momma

Publicerad 2009-12-01 18:19:14

fina pepparkakor

men du visade inte dem med kristyr

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela