Reaktion

i Allmänt,

När man vaknar på mornarna, speciellt på måndagar, är det inte mycket hjärnkapacitet som går åt till att reagera på det som sägs på radion och/eller skrivs i tidningen. Iallafall inte för mig. Men imorse var, på den här punkten, en ovanlig morgon. Väckaren ringer vid halv åtta och man snoozar till åtta då man verkligen måste kliva upp. Radion är på och samtidigt som man pallrar sig upp ur sängen så börjar nyheterna. Det är inte många punkter de tar upp, men jag kommer inte ihåg någon av dem förutom en. Den som gjorde min morgon ovanlig. Den som väckte mig. (haha, vad dramatiskt det låter)

Att klimatet här på jorden inte är det bästa är vi alla väl medvetna och vi uppdateras om detta nästan dagligen. Iget undantag denna måndag den sista november. Men denna gången tyckte jag faktiskt att det gått för långt. Det var snack om får, alla dessa får som lever på Nya Zeeland. Dessa får rapar och det är inte bra, tydligen, för i deras rapar finns det metangas som inte har någon positiv inverkan på klimatet. därför ska nu forskare börja leta i deras gener för att kunna ta bort detta rapande för att vi ska minska metangas-utsläppen. Hallå!? Hör dem inte hur fel det låter? Varför ska vi gå in och genmanipulera oskyldiga djur för att framställa oss som miljövänner och att vi tänker på vår miljö? Det är nästan så att jag blir sur. Det är väl inte djurens fel att de rapar metangas? Det är väl ändå vårat fel i sådana fall, att vi (eller ja, de som föder upp dessa får) ger dem något som skapar detta. Men för att dra ner på utsläppen borde vi väl ändå ta en titt på alla dessa transporter som går hit och dit över jorden och innan vi får mat till affärerna. Jag är inte speciellt insatt i det här så jag borde väl kanske inte yttra mig. Men jag tycker att det är fel att ändra dna't hos oskyldiga djur, för det är vekrligen inte deras fel att vår planet inte mår bra.

Ja, det var som sagt en ovanlig måndag morgon, jag brukar verkligen inte lyssna på nyheterna även fast dem är på radion, utan jag går på någon sort auto-pilot. Men någon gång ska vara den första och det var tydligen idag.

Kommentarer

Postat av: Annie

Publicerad 2009-12-06 21:46:56

Är du en idérik person? Då skulle jag vilja ha lite hjälp, tips och idéer om vad man ska ge sin pojkvän i julklapp?!

Gå gärna in på min blogg och lämna ett litet tips!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela