04.10.09, pluggsöndag och kanelbullens dag

i Allmänt,

Min oaktivitet här i bloggen ska vi nog inte tala om, men det beror endast på att vi har några helvetesveckor i skolan nu. Prov, läxor, uppsatser och analyser avlöser varandra med en rasande fart. Tror dock (och framför allt hoppas) att veckan vi har framför oss är den sista som är riktigt hetsig. Men man vet ju aldrig, lärarna lär nog kunna koka ihop lite fler arbeten som ska vara gjorda innan v.44 (alltså novemberlovet).
Under veckans gång har jag samlat på mig några "hissar" och "dissar" och tänkte nu dela med mig av dem:

Cissi dissar:

- (Såklart) Helvetesveckor! Att inte kunna andas ut när man kommer hem från skolan utan måste sätta sig med läxor så fort man öppnat dörren till rummet och inte kunna sluta förräns det är dax att sova. Jag får såklart skylla lite på mig själv dock, jag vill nå de högra betygen och det tar mer tid. Men frågan är om det ska ta så här mycket tid, och om det är värt de?

- Förvirrande erbjudanden. Nu när jag har hand om inhandlingen till detta hushåll själv så blir det att man kollar priserna mycket mer än vad man gjorde förut. Vad är billigast? Behöver jag de där? Kan jag ta det där istället? Men erbjudanden är något man älskar. Att spara några kronor varje gång gynnar sig slutänden. Men i fredags när jag skulle spara några kronor på ett sådant erbjudande så fick jag betala tjugo kronor mer! Dom varor som erbjudandet gällde låg i en korg och det var en skylt ovanför att det är dessa varor som du kommer spara pengar på. MEN då var det bara så att det låg varor i den korgen som inte räknades in, men ändå var samma typ av vara. Jag blev sur måste jag säga, och irriterad. För jag kände mig en aning lurad..

Cissi hissar:

- Nya upptäckter av gamla saker, eller återupptäckter av sådant man upptäckt en gång. Jag har nyligen (åter)upptäckt Coldplay och The Killers. Inga nya band precis, och inga nya låtar men jag upptäckte dem härom dagen och det känns underbart, nästan som om en helt ny musikvärld har öppnat sig. Favoritlåtar från respektive band är Clocks och Somebody told me.

- KICKS. Ni alla vet nog vad det är, en stor kedja som säljer kosmetika, parfym och liknande. Jag vill inte hissa deras utbud, utan deras personal. Dom gånger jag har behövt få vägledning, råd och tips har jag alltid mötts av en trevlig tjej/kvinna som hjälp mig. Och en sådan sak kan verkligen göra ens dag. Eller vad säger ni?

Nu ska jag ta tag i en samhällsuppgift och inte sluta förrän den är klar, punkt slut.

Kommentarer

Postat av: Emelie.

Publicerad 2009-10-04 18:46:27

Coldplay :D!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela