Nya krafter!

i Allmänt,

Taklampan i det lilla rummet har gått sönder vilket nu gör att det lilla rummet är illa upplyst, det är endast det blå skenet från datorn som gör det möjligt att se vad som finns i rummet, vad som ligger på golvet. På bordet (en död blomma där..). På sängen. Det är tyst i det lilla rummet och man hör väl hur någon plockar med porslin i köket och hur det spelas Lars Winnerbäck-låtar från övervåningen. Det blåser aningen kallt från lufttrumman som sitter bredvid fönstret som är fördraget med mörka gardiner. Att inte ha dem fördragna hade inte gjort någon skillnad  i det lilla rummet eftersom att det nu är väldigt mörkt (nästan svart) utomhus, den här tiden på dygnet. På den här tiden på året. På den platsen i världen.



Hej hörrni!
Nu har vi en ny vecka framför oss och jag måste säga att jag är riktigt taggad, jag har fått en toppenstart! Allt rullar på för en gångs skull, det är fortfarande helvetesveckor som gäller, men jag har det under kontroll (tror jag)! Igår skickades det in en kort uppsats gällande skapelseberättelser. Idag skrevs den jämförande uppsatsen i engelska ut och ska snart gå i gemning (papprena ska alltså gemas ihop). Demokrati och diktatur-arbetet är snart klart, några meningar till på diskussionen och sedan går den mot samma öde som engelskauppsatsen. Matteglädjen är återfunnen! Idag var jag och miniräknaren oslagbara, och vi löste mattetalen i en rasande fart. Att få en sådan här dag i början på veckan är verkligen underbart och jag tror nästan att energin lyser om mig (dock inte sån energi som får en att knyta på sig joggingskorna, trotsa vindarna och springa en sväng. Tyvärr!). Så nu ska jag använda lite av min energi och göra klart samhällsuppgiften (demokrati och diktatur) och sedan njuta av en måndagkväll på kanal (eller heter de tv?) 6. Det är ju 2½ men, My name is Earl (Dexter..) och Scrubs och det var hur länge som helst jag tittade på nyligen nämda program, så det ska bli skönt att kura ihop sig i sängen och bara njuta och vara nöjd över sig själv.

Over and out hörrni!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela