Inget varar för evigt

i Allmänt,

.. och definitift inte det flyt jag hade igår! Redan imorse börjde det trilskas, och då på multimedialektionen. Vi har nyligen börjat jobba i Flash, ett program jag endast hört om men aldrig använt. För er som inte vet vad det är, kan jag berätta att det är ett program man kan skapa animationer i. Första uppgiften var att göra ett glas med bubbelvatten, alltså ett glas med bubblor som åkte uppåt. Dom första två-tre stegen gick bra, men sedan.. gick det inte alls bra, och det berodde inte endast på okunnighet utan det var också någon inställning i programmet som var galen redan innan jag startade det och därför orsakade att funktionerna in fungerade som dem skulle. På grund av detta, alltså att det inte alls gick min väg, så pratade jag med min lärare och imorgon blir det ca en timmes kompensation. Hoppas det går bättre då!


Efter den misslyckade lektionen väntade jag bara på hur allt skulle rasa samman likt ett korthus, men det första jag möts av är två lärare som står och bakar kanelbullar i köket i vårat uppehållsrum! Våra skola känns inte riktigt som en skola, lokalerna är inte alls sådär "skoliga" och känns mer som något slags vanligt hus, och denna syn förstärkte absolut den känslan. Mysigt! Dock är det väldigt tomt innanför skolans väggar nu, och kommer vara det denna och nästa vecka, eftersom att både 2:orna och 3:orna är på APU. Jag minns väl hur jag (innan alla var på plats) funderade över hur ca 290 pers skulle få plats utan att gå och stå på varandra, och tyckte att lokalerna bara räckte för oss ettor. Men nu känns det tomt när inte de äldre är på plats.


Nu ska jag lägga en sista hand på samhällsuppgiften (demokrati och diktatur) samtidigt som jag fortsätter följa Modo - Skellefteå-matchen via webbradion. Det ser ljust ut nu för vårt hjärtelag, 3-0. Men matchen är långt ifrån slut än och mycket kan hända, men jag håller tummarna på att grabbarna håller i så det blir tre poäng. Behövligt om man säger så, dem ligger ju inte speciellt bra till i tabellen...


Ska bara göra mig en kopp te innan jag tar tag i sh:n.
Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela