Inget dåligt väder, bara dåliga kläder

i Allmänt,

Idag på Miljöanpassad arkitektur-lektionen fortsatte vi med fasader. Förra veckan fick vi ju en planlösning att rita en fasad till. Idag blev vi tillsagda att infinna oss på torget med en penna. 13:00 var alla samlade och vi fick några papper och en timma på oss att göra 2-3 skisser på hus inne i centrum. Det hade säkert varit kul om det inte var så att det regnade. Jättemycket. Och ännu mer jättemycket sedan när vi återvände till skolan. Väl tillbaka beklagade vi oss lite över att vi blivit fullständigt dyblöta för vår lärare som då var snäll och bjöd oss på en kopp varm choklad ur kaffe & chokladmaskinen som står i "uppehållsrummet". Otroligt snällt och det var obeskrivligt skönt att få något varmt i sig. Tack Brice! När vi tömt  våra koppar kollade vi på varandras skisser och sedan var dagen slut. Då väntade bara cykelturen hem. Om jag hade lyckats torka den stunden vi var i skolan så märktes det inte alls när jag sedan klev in genom dörren här hemma.. Nu har jag dragit på mig mjukisbyxor, en varm kofta och tjocksockar. Skönt! Ska snart göra mig middag och sedan väntar läxor, samhällskunskap. Har ca femtio sidor om demokrati att läsa. Sedan ska jag också jobba lite i SketchUp. Stötte på ett problem på lektionen när det gällde övervåningen på Azuma House (som vi jobbar med nu) som jag tänkte få en lösning på. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela