Full rulle

i Allmänt,

Nu har jag slutat för dagen och jag suckar. Jag suckar över att jag känner att en förkylning är på ingång. Jag suckar över att jag har huvudvärk även idag och jag suckar över lärarnas oförmåga att kommunicera med varandra. Nu har vi kommit igång på riktigt i alla ämnen och därmed också fått deadlines för våra arbeten. Som vanligt så är dessa datum väldigt nära varandra, jag tror vi har ungefär fyra saker som ska in under v.40-41. Det är uppsatser, noveller, analyser och gud vet vad, och jag vet inte vart jag ska börja..

Negativt, negativt, negativt. Kan ju ta med något positivt iallafall, som också var dagens höjdpunkt. Idag på idrotten spelade vi badminton, som nog är min favoritsport att utöva. Vi delades in i par och det blev en turnering. Jag och min medspelare kom på andraplats! Dock var det nog till största del hans förtjänst, jag kände mig mest ivägen men jag lyckades faktiskt knapra ihop några poäng jag med. När turneringen var över blev det rundbadminton. Hör och häpna, men det var jag som stod som segrare! Det var förstås en hel del tur inblandat men lite skicklighet var det ju också -hoppas jag!


Nu ska jag ladda batterierna med en mannafrutti sedan ska jag ta tag i engelskauppsatsen. En jämförelse mellan tre-fem kulturella saker i Indien och Skottland. Inte det roligaste, men just nu det lättaste. Bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela