Friday I'm in love

i Allmänt,

Fredag kväll. Puh, vilken dag. Vilken härligt dag (lalalalalalala, lalalala lalala á la Ted Gärestad). Fredagar är lektionsfria dagar för mig och mina klasskamrater. Imorse vaknade jag tidigt (08:00), åt frukost och gick till gymmet och körde mitt vanliga pass i lugn och ro. Sedan när jag gick tillbaka till lägenheten insåg jag hur otroligt härligt det är med lediga dagar som man tar tag i och kör igång tidigt, man får så mycket gjort! En snabb dusch och sedan en sväng till skolan. En timme och fyrtio minuter senare cyklade jag i motvind in till stan och kikade runt, blev några kronor fattigare samt storhandlade på Hemköp och fyllde på i frysen (hur det nu är möjligt, jag har världens minsta frysfack -och det är ändå de största av de tre som finns i vårat kök- och det är nästan fullt när det är tomt!). Jag cyklade hem, proppade ner allt i frysen, slängde i mig en macka och sedan tillbaka till gymmet, den här gången för ett pass Funk'n dance. Det är så otroligt kul, vår lärare är så galet skön och hennes entusiasm och energi smittar av sig och man kan inte annat än ge gärnet. Efter passets slut gick jag och min lägenhets/träningskompis till affären och jag köpte mig lite naturgodis.

Nu sitter jag här och mumsar i mig riktigt god mat, jag är riktigt stolt över mig att jag har lyckats åstakomma detta, och tanken att jag kanske borde bli kock istället har slagit mig igen -för säkert tusende gången. Till detta avnjuter jag ett glas portello, min absoluta favoritdricka. Tyvärr så kan jag inte hitta den någonstans här nere i söder men igår hittade jag ett stort paket nertryckt i min brevlåda som innehöll en 1,5l portello. L  Y C K A !

Ikväll ska jag ägna mig åt att smida planer och överraskningar, hihi. Våren tar med sig för underbara känslor!

Kommentarer

Postat av: Cicci

Publicerad 2010-04-24 00:51:22

Riktigt härlig kväll va de :D

Postat av: mamma

Publicerad 2010-04-24 18:28:18

Kock?! Är det inte konditor du skall bli? Du vet, sockerpasta och en massa goda muffins :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela