Dressed for success

i Allmänt,

I lördags, den fjortonde augusti var det dags för Roxettes konsert här i Halmstad. Det var lång väntan innan Per och Marie med band steg in på scen, vid fem började insläppet och då var jag där. För att ha drygt 20.000 biljetter sålda och ett bråk kring dessa så gick det fort att komma in på området. Redan vid kvart i sex stod jag och trampade, i regnet, utan vare sig regnjacka, regncape eller paraply. Jag var "dressed for success", men inte för regn kan man säga. Klockan sju började det första förbandet att spela, och klockan åtta det andra bandet (ja, det var två förband, Paintbox och Vikunja). Sedan, klockan nio som kom de! De spelade bara deras mest kända låtar, men tre-fyra stycken var ändå okända för mig. Efter en timme gick de av scen, vi skrek, visslade och applåderade hur länge som helst och jag var nära på att leta mig ut men så kom de tillbaka och körde två låtar. Sedan gick de ut igen, det blir samma visa och sedan rullar man in ett till trumset.. Öh, jaha? Vad händer nu då? Jo, in på scen kommer Gyllene Tider! Ni har säkert läst om det i tidningarna redan, men det var som kompensation för strulet med biljetterna. Tack säger jag, det ska tydligen ha varit deras absolut sista spelning tillsammans och jag var där! En perfekt avslutning på en riktigt bra konsert.

Jag filmade när GT körde sin första låt, det var svårt att filma, hoppa och sjunga med vilket ni kommer se i klippet. Men ni kan ju lyssna och njuta och låtsas som om ni också var där.



Men nu har jag tre saker jag undrar lite över efter att ha varit på konserten
... vad är grejen med att fylla minneskortet i kameran med bilder på sig själv? Senare i livet vill man titta tillbaka på bilder och minnas konserten vill man väl (eller jag iallafall) ha bilder på bandet?
... varför i hela friden står man och röker mitt i ett publikhav?!
... har en del journalister ingen sympati alls? Man skriver artiklar och recensioner om att Marie inte alls är lika bra som förut, rösten håller inte till hundra procent och hon missar några ord.. Äum, hon fick en hjärntumör, missade ni det? Hon fick ju för fasen börja lära om sig en del av de saker vi får lära oss när vi är små! Suck

Jag avslutar med att säga att jag är väldigt glad att jag köpte en biljett och fick se dem, Roxette och Gyllene tider!



Kommentarer

Postat av: Felicia

Publicerad 2010-08-19 18:24:38

Hah, jäklar vilken stämning! Jag älskar Juni, Juli, Augusti, den är så härlig :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela