Andra advent

i Allmänt,

Tänk att det redan är andra advent! Tänkt att om två veckor är jag hemma i Norrland igen! Jag var ju nyss där på novemberlov? Åter igen måste jag säga att tiden flyger fram.

I helgen har jag ägnat mig åt julshopping, det lilla jag har kvar. Igår blev det en tur till Väla, Helsingborg, där jag shoppade till mig själv, en jacka, lite hudvårdsgrejer och mest kollade på utbudet i alla affärer. Det som är så bra med att bo i en större stad är att åker man till en annan större stad och tittar i affärer där så kan man åka hem, fundera och sedan köpa det man hittat för affären finns ju här med! Iallafall, jackan jag köpte är väldigt lik den jag visade upp för ett tag sedan. Med rabatt på H&M fick jag den för 400 kr vilket jag tycker är helt okej. Den är en svart (typ) ullkappa och jag tänker på Lilla Rödluvan när jag ser den. Mycket söt!

Idag blev det shopping på hemmaplan, alltså i Halmstad, och jisses vad mysigt det var (trots att jag var ensam och släpade på en väldigt tung väska)! Det var precis lagom kallt, miljontals små snöflingor föll och jag gick runt i min nya jacka med luvan uppfälld och någon satt och spelade musik på gatan. Jag hittade iallfall mina sista julklappar, förutom en. En härlig stund, men sedan skulle jag gå hem och det var inte lika kul. Väskan var olidlig tung och påsarna vägde också lite, och ingen buss gick det.

Nu är jag iallafall hemma i lägenheten, jag har tänt några ljus och ska snart värma mig lite glögg för att skapa lite julstämning, för det är tyvärr inte mycket av den varan här i min lägenhet. Jag vet helt enkelt inte hur jag ska julpynta, hur mycket och om det är värt det? Så fort jag kommer tillbaka hit efter jullovet är det ju ändå hög tid att städa bort det. Men lite jul har jag, jag hittade två små tomtar som mamma skickade till mig förra året, och tillsammans med ljusen, glöggen och de julklappar jag har inhandlat skapar lite julkänsla. Mysigt!



Förresten, hur går det med utmaningen? Ni vet med att skriva på en given rubrik varje dag? För mig går det, sådär. Eftersom att jag inte sov hemma i fredags eller igår så blev det inte att jag skrev något men det ska jag ta igen när jag intar sängen och tittar på Beck lite senare ikväll. Jag ska bocka av rubrikerna Mina föräldrar, Det här åt jag idag och Vad är kärlek.

Kommentarer

Postat av: mamma

Publicerad 2010-12-07 16:01:19

Vad härligt att du hittat en jacka! Mys i vintervädret!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela