Årets sista inlägg

i Allmänt,

Så, nu är året slut. Jag säger som alla andra, det har gått väldigt fort i år med. Jag har hunnit med en del och här kommer min årsresumé:


Året inleddes hos en kändis och vänner till denne. Det var vinter i Halmstad, en vinter med snö (och alla som sa att "i Halmstad kommer du inte få uppleva någon riktigt vinter, där är det bara slask". Så fel de hade, i år och två år framöver ska Skåne ha snö har någon snubbe uttalat sig om). I februari månad hade jag trubbel med en granne vilket jag mådde dåligt över ett tag men sedan fick jag en ny, en Cicci som det klickade mycket bättre med. Våren kom, det blev ljusare och lättare. Jag fick ett gymkort på Träningskompaniet och började gymma 4-5 dagar i veckan i 3 månader, och mottot "Go heavy or go home" snurrade i skallen när jag lyfte skrot och dansade. Snart började man kunna sitta ute på rasterna och ibland var det olidligt varmt i vår bildsal där solen låg på hela dagarna. Tillsammans med klassen begav jag mig ut till Tylösand där det bjöds på skratt, kubbspel, korvgrillning och fika. Mycket mysigt! Vi paddlade även kanot i Nissan, och då var det lika blött på land som det var i vattnet. På skolavslutningen regnade det, jag hade på mig mina nya, fina, gula stövlar och en vit klänning. Jag fick mottaga ett diplom för "Årets arkitekt" vilket var både överraskande och kul.

Jag stannade kvar i ett regnigt Halmstad några dagar extra innan jag åkte hem till Norrland. Där väntade en lugn vecka (om man bortser från incidenten där jag föll från en klippavsats när jag var påväg ner för Skulebeget och jag ådrog mig ett oräkneligt antal blåmärken, en sträckning i armen och nackspärr) och sedan tre med jobb. Jag var på Erikshjälpens secondhandbutik där jag sorterade kläder som skänkts, organiserade klädlagret, prismärkte och strosade runt i butiken. Jag är lite förvånad över att jag jobbade där med tanke på min inställning till secondhand (jag är inte emot det, det är bra och snällt mot naturen och de som har det lite knapert med pengar, men jag vill inte ha kläder som andra har haft) men bevisligen så överlevde jag och tiden gick faktiskt väldigt fort. Sedan väntade ungefär en vecka innan jag tillsammans med familjen åkte söderöver, dessa dagar ägnade jag bland annat åt Andy Warhol-utställningen i Örnsköldsvik och the Sims-lan.

I början av augusti åkte vi ner till Halmstad med ett stopp i Göteborg där vi besökte Liseberg. Under tiden mamma, pappa och min bror var i min del av Sverige träffade vi lite släktingar, vi var i Tylösand (där jag tog årets första dopp..), åkte runt i Skåne, vi tittade på beachvolleyboll på Stora torg, gjorde ett dagsbesök i Köpenhamn och min dator gick sönder. När de åkte hem så gick jag på Roxette-konsert i regnet och kom hem med ett nyckelband och halsfluss som souvenirer. Skolan började snart och det vart fullt upp redan från början och jag hann bara bli frisk från min halsfluss så åkte jag dit igen, och det hände även ytterligare en gång. Tre halsfluss på ungefär tre månader. Skolan och sjukdomen har sett till att träningen jag höll på med i våras kom i andrahand. För ett tag sedan, ungefär en månad sedan ådrog jag mig en annan åkomma, nageltrång i högerhandens ringfinger. Infektionen/inflamationen ledde till operation där man tog bort hela nageln (nu fördriver jag tiden med att titta på "nageln" och väntar på att se den växa ut igen) och sedan en dunderkur med antibiotika. Även om hösten har kantats av sjukdom så har den inte bara innehållit det, jag har ju faktiskt gett mitt rum ett helt nytt ansikte, varit en sväng på Ullared, påbörjat mitt jobb som elevambassadör på skolan, tittat på MMA och en hel del annat.

Nu har julen precis passerat, jag firade den tillsammans med släkten. Det var lugnt och mysigt, precis som jag vill ha det. Ikväll firar vi det nya året med gäster på besök, vi ska käka middag och ha det trevligt, precis lagom för mig. Jag är fortfarande uppe i varv efter en krävande hösttermin och kan inte riktigt slappna av, så det känns skönt att bara få vara hemma. Innan jag avslutar tänkte jag utse några

Höjdpunkt: Jag tror det måste vara dagen som spenderade i Köpenhamn tillsammans med min familj och några släktingar. Vädret var underbart och vi hann med så mycket! Först gick vi på Ströget, vilade en stund i Nyhavn, sedan vidare till Tivoli och avslutade med grillning. Allt detta utan att stressa! Fantastiskt. Den här dagen åt jag också mitt livs första pölse.
Bottennapp: En höst fylld med sjukdom, nu har jag haft mitt för de närmaste tio åren!
Överraskning: När Gyllene Tider avslutade Roxettes konsert med två låtar, som ett plåster på såren för biljettproblemen som varit.
Varför gör jag det här?: Först tänkte jag det när jag satt i en av Kanonens (Lisebergs åkatraktion) vagnar och snart skulle skickas iväg, jag tänkte samma sak några sekunder senare när vi for fram i världens fart, upp, sen ner, en loop och sen.. började jag undra varför jag skrek så förtvivlat. Jag blev då tvärtyst, började fundera på detta, glömde bort att jag for upp, ner, fram och tillbaka men kom inte fram till något vettigt svar. Varför skriker man när man åker bergodalbanor och liknande?
Året "åhneej!": När min kära, älskade Sony Vaio (alltså min dator) inte ville starta, dagen efter jag varit i Köpenhamn och hade tömt alla kamerans bilder och lagt dem på datorn och inte hunnit säkerhetskopiera dem, det fanns även en hel del andra bilder som inte hunnit bli kopierade över till min externa hårddisk. Var rädd att hårddisken kraschat men det var moderkortet som tur var!
Musikalbum: Come Around Sundown - Kings of Leon
Soundtrack: Helt klart (500) Days of summer
Årets konsert: Roxette-konserten såklart!
Film: I rymden finns inga känslor och (500) Days of summer.
Kurs: En väldigt otippad kurs, Rörlig bild A. Love it!
Uppesittarkväll: Sims-lanet i somras. Bingolottos-uppesittarkväll var en stor besvikelse, taskig underhållning
och ingen vinst.
Mest tankspridda ögonblick: Skäms jag lite över men man måste ju bjuda på sig själv ibland, men det var iallafall så att en annan kändis (alltså en känd person för mig) berättade om att hans kompis hade ett lite äldre tv-spel, inte från stenåldern men inte ett av de supernya, där det var fel på lasern. Det som var fel med lasern var att den hade kluvit själva tv-spelslådan i två delar och sedan lämnat brännmärken i tv-bänken. Allt ihopa var ju såklart bara lurendrejeri som ni antagligen förstår, men just i den stunden trodde jag på va jag hörde..

År 2010 har varit ett bra år sammanfattningsvis, jag har haft bra människor runt mig som jag hoppas finns kvar även 2011, om de gör det så finns alla förutsättningar för att det kommer bli ett minst lika bra år. Nu ska det snart skålas så nu är det dags att publicera detta, och jag har väl egentligen bara en sak kvar att säga


Kommentarer

Postat av: Jenny

Publicerad 2011-01-01 13:12:28

Låter som ett bra år - förutom hösten då som varit kantad av sjukdom (precis som min). Önskar dig ett fantastiskt 2011. KRAM

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela