Jag är ledsen, men här är ännu mera skolsnack!

i Allmänt,

Jag sitter nu och skriver i min kostdagbok (bäst att anteckna efter varje måltid, annars glömmer jag helt och hållet bort vad jag ätit och frågar mig istället om jag har ätit idag), det är nämligen en uppgift vi fått på idrotten; att skriva ner allt vi äter och dricker under en veckas tid, sedan reflektera kring detta och även om synen på mat i samhället (typ). Jag förundras också lite över vår idrottslärares barnasinne/fyndighet, under inlämning av uppgiften har han till sist skrivit: "Försök i möjligaste mån undvika röksignaler eller modeller i trolldeg som redovisningsform för denna uppgift". Haha, det är sådana småsaker som gör skoluppgifterna roligare!

Jag glömde mitt usb-minne i en av skolans datorer idag, så alla aktuella uppgifter är där istället för här hos mig nu när jag ska jobba med dem. Toppen! Men jag förstår verkligen inte hur jag kan glömma av det så ofta (usb-minnet) då jag valt en extra stor nyckelring (en gul flipp-flopp-toffel ca 1x3,5x6 cm stor) för att jag ska märka att något saknas, men ändå så gör jag inte det. Tidigare hade jag "allt" på samma nyckel, alltså skåpnyckel och usb-minne plus flipp-flopp-toffeln och ändå lyckades jag glömma ekipaget i låset på mitt skåp.. Därför så funderar jag nu på en lösning på detta problem, jag tänkte mig typ ett koppel. En del, typ ett armband, som man har runt handleden. I armbandet finns det en lina som man kan dra ut, i den fäster man usb-minnet och sedan pluggar man in det i datorn. Om man sedan lämnar datorn så "sitter man ju fast" och kommer ihåg att "aha, usb't!" så slipper man glömma det. Kanske en idé till projektarbetet i trean? Skämt och sido, jag skulle behöva något sådant, att glömma något så viktigt gör en bara sur.

Nu ska jag värma en kopp glögg (mums, det ska bli gott med något värmande!) och sedan försöka fortsätta skriva på en artikel (en av de aktuella uppgifterna som ligger på usb-minnet) om vampyrer. Ska också börja med en helt ny uppgift som handlar om litteraturhistoria, på engelska.



PS: Justja! Idag är det den 1:a december, vilket betyder att jag ska börja utmaningen. Idag ska jag presentera mig för mig själv i min dagbok!

Kommentarer

Postat av: cecilia

Publicerad 2010-12-02 14:01:19

mina klasskompisar har startat ett UF-företag där de ska sälja usb-armband, kan det vara något kanske? :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela