Ordning och reda..

i Allmänt,

..löning på freda'

Mm.. Precis.. Hur många gånger sa man inte den ramsan när man var liten och ändå ska det inte fastna? Varför ska det vara så svårt att hålla lite ordning? Dock finns det sådana saker som det inte spelar någon roll om man har ordning på dem eller inte, för de lyckas alltid försvinna ändå. Sladdarna.. Just nu är jag på jakt efter iPod-sladden så jag ska kunna ladda batterierna samt uppdatera musiken i den men ja, den är puts väck. Suck.

Men så kanske ni undrar; varför behöver jag nu min iPod? Ni som följt min blogg sedan i somras vet att jag har en Nokia XpressMusic och den fungerar ju minst lika bra som en iPoden. Jo, det är så att vi har en temavecka på skolan. Temat är sociala medier, alltså Facebook, Bilddagboken, MSN, bloggar, mobiltelefoner och liknande. Imorgon, torsdag, är det tänkt att vi ska vara utan detta och se hur vi klarar oss.. Imorgon, torsdag, har vi tre (3) timmar CAD-teknik och nästan tre (3) timmar Miljöanpassad arkitektur och det är lektioner då jag brukar lyssna på musik men eftersom att mobilerna ska vara väck imorgon så blir det till att damma av iPoden. MEN det blir ju lite småklurigt att lyssna på musik när den är tom på batteri.. Så därför suckar jag nu över min oreda för att jag inte lyckas hitta den där sladden. Dock så ger jag inte upp, det finns ju inte hur många ställen som helst att gömma sig på när man är sladd och begränsad till ett rum på tretton (13) kvadratmeter. Eller?



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela