Erikshjälpen

i Allmänt,

Nu är mina tre veckor av intensivt, koncentrerat sommarjobb slut. Puh! Det har varit dagar mellan 08:00 och 14:00. Det kan tyckas rätt lugnt, men det har inneburit att jag har behövt ställa väckarklockan på 06:30.. Jag har iallafall varit på en second hand-butik, Erikshjälpen, mina tre veckor. Mina arbetsuppgifter har varit att ta reda på kläder som har skänkts, sortera, slänga, vika och hänga upp i butiken. När det senare har varit öppet i butiken har jag gått runt och städat efter kunderna. En gång fick jag också polera några glashyllor som jag sedan "stylade", jag ställde fram skor, sjalar och väskor på dem.

Jag fick många lovord under min tid där, och några ville inte alls att jag skulle sluta vilket såklart var kul att höra. Men jag har fortfarande lite svårt att förstå varför de gillade mig så mycket eftersom att jag inte alls är ett fan av second hand, allra minst kläder vilket har varit min avdelning och jag har nog varit mer kräsen än vad de andra som jobbar där har varit. Jag viker kläder som en kratta.. Att hålla på med kläder och ska lägga in dem på lagret och då vika så snyggt som möjligt så att varje plagg ska ta så lite plats som möjligt och vara så lätta som möjligt att trava ovanpå varandra, också är man urusel på att vika? Inte en bra kombination. Det går bra med små barnkläder, men ju större kläderna blir desto jävligare sen vikningarna ut. Att jag under mina tre veckor inte har lyckats med bedriften att fylla på med lappar i prismärkar-apparaten är inte heller någon merit att skryta med.

Haha, skämt och sido. Jag har haft en bra tid och jag har ändrat min inställning till begagnade kläder, lite granna iallafall, om det gäller nya plagg från något konkurslager så. Nej, men jag har faktiskt rensat fram en hel del nya, fräscha märkeskläder och det är ju kul. Desto mindre kul är det dock när man kommer till en säck med kläder som stinker rök. Blä!

Nu är det slutjobbat och om två veckor befinner jag mig nere i söder igen, längtar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela