Playlist

i Musik,

Länge har jag snyltat på andras spellistor men nu är det slut på det. Just nu jobbar jag med att sätta ihop den ultimata spellistan. Det ska vara låtar som betyder något och inte de senaste listettorna. Låtarna ska påminna om antingen en person, en plats eller en händelse. Låtarnas ordning ska inte vara den som det blir när man kommer på att en låt borde vara med på listan, den ska finnas något slags sammanhang, blandat med budskap och lite humor. Jag bjöd er på några låtar tagna ur min "ultimata spellista" Mixtape och går man genom listan nu och ser hur den ser ut så kan man finna detta:

De första låtarna på listan
This is my life - Gasolin', Kim Larsen
Intro - The xx
Hej Monica - Nic & The Family

Man får veta att det här är låtar som representerar mitt liv, det kommer ett intro och sedan ett välkomnande

Lite längre ner hittar man
Suddenly I See - KT Tunstall
Yellow - Coldplay
Fireflies - Owl City

Lite lek med låttitlarna som bildar en mening, "Suddenly I see yellow fireflies"

Listan avslutas med
One Last Breath - Creed
The End Where I Begin - The Script


Listan är långt ifrån klar och det kommer ta många timmar innan jag är nöjd med den. Är ni "noga" med era spellistor?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela