Idrottslektion

i Allmänt,

Vad det gäller att vara genomblöt har jag och mina klasskamrater fått en ny syn på idag. På läsårets sista lektion skulle vi ge oss ut på Nissan och paddla kajak. Det var jättekul, men hade varit ännu roligare om solen varit framme och det inte varit så att vi var blöta redan när vi kom till Kanotklubben.. Men vi var tappra, tog av oss skorna (man ska vara barfota för att kunna styra rodret på kajaken), letade reda på flytvästar och stod och efter att ha tränat på hur paddeln skulle föras hoppade vi ner i kajakerna och gav oss ut på floden. Dock tycker jag att just detta steg var rätt onödigt då vi lika gärna hade kunnat paddla omkring på land, för som det regnade! För att sätta ord på hur blöta vi blev skulle vi behöva ett starkare ord än genomblöt, men jag kommer fasen inte på något, men jag tror nu att ni förstår hur mycket vatten det gick att vrida ur kläderna när jag kom hem iallafall. Men det var iallafall roligt, och som jag sa hade det säkert varit ännu roligare om solen varit framme.

Kommentarer

Postat av: Elin

Publicerad 2010-06-11 23:18:52

Hej!

Tittade förbi och måste bara säga att jag älskar din blogg! :) Väldigt fin och spännande!

Ha det!

/Elin

Postat av: Felicia svarar

Publicerad 2010-06-16 19:52:33

Tack så väldigt mycket :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela