Sammanfattat

i Allmänt,

1 mars 2010 - 1 juni 2010

När jag fyllde år så fick jag bland annat ett gymkort i present. Det var på ett gym som ligger precis mellan min lägenhet och skolan, till skolan tar det max fem minuter att gå, så ni kan ju gissa hur lång tid det tar att ta sig till gymmet -ingen tid alls! Gymmet heter Träningskompaniet (TK) och är ett gym för alla, både för de som precis knallat över "tillåtet-att-gymma-åldern" och även mormor och morfar (flera gånger har jag förvånats över hur gamla människor som suttit bland annat på cyklarna, på bensparks-apparaten och axel-apparaten), för de som är ett gäng som mest tränar munnen istället för musklerna och bara står i vägen, för de som försöker sig på vikter som de kanske inte riktigt borde ge sig på, för de som är riktigt duktiga och har galet snygg teknik. Också är det jag.

Jag måste säga att jag älskar "mitt" gym, personalen är trevlig och tillmötesgående, lokalerna är fräscha och stora och det är alltid folk där, det spelar aldrig någon roll vilken tid på dygnet man är där, så är man inte ensam (rusningstiden börjar dock vid tre på eftermiddagarna fram till cirka åtta-tiden). Det är snälla människor, några gånger har det kommit fram personer som kommenterat min teknik, att den varit bra, "men om du gör såhär så blir det ännu bättre". Jag tycker det är jättebra, jag är absolut ingen expert så att bli rättad och korrigerad känns väldigt bra för mig, man vill ju göra rätt eller hur?

Delen till höger är den del i min träningsdagbok som jag har skrivit i.


- Jag har varit i gymmet 47 gånger
- Jag har varit på gruppträning (Dance Mix, Funk'n Dance och Bodycombat) 9 gånger
- Totalt har jag "lyft" 4,41 ton (+ några kilo till) med benen
(- Jag vill göra fler punkter, men orken finns inte)

Nu under sommaren ska jag satsa mer på powerwalks men till hösten går jag tillbaka till gymmet igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela