Godmorgon!

i Allmänt,

Det blev en tidig kväll igår så därför också en tidig morgon. Sitter i sängen (i sprillans nya sängkläder, sköönt!) och gluttar lite på Vasaloppet, inte för att jag är intresserad av längdskidåkning utan mest för att det finns tre lärare från skolan som ska åka. Jag vet att det är flera tusen som åker, och att chansen att se dem (alltså lärarna) är väldigt liten. Men chansen blir ju ännu mindre om jag inte ens har tv:n på, eller hur?

Dagen kommer bli väldigt lugn; jag ska inleda den med ett avsnitt Greek (Vasaloppet kommer ju ändå hålla på nästan hela dagen ju?), fortsätta med frukost, träning, kanske lunch och sedan arbeta vidare med mitt projekt få-ordning-på-rummet. Jag har möblerat om och köpt in lite nya saker, kanske kommer det upp bilder senare. Jag måste också sätta igång och plugga lite grammatik då det vankas prov på tisdag. I vanliga fall hade jag sagt något i stil med "och ja, sedan var den helgen slut". Och eftersom att jag skrev så så förstår ni nog att min helg inte är slut än, och ni har rätt för imorgon har vi en studiedag. Mycket skönt, men helt utan studier blir det ändå inte då jag ska till skolan och bygga en modell (av ett hus till ett projekt vi jobbar med på Miljöanpassad arkitektur. Tror jag har berättat om det? Vi ska rita ett hus åt en blind?) och sedan masa mig till stadsbiblioteket.

Men, nu är det fortfarande söndag morgon och vi ska inte gå allt för långt in i framtiden. Jag ska titta på Greek och hålla tummarna för lärarna som representerar LBS i dagens Vasalopp, lycka till och MTFBWY! (May The Force Be With You. En otroligt användbar förkortning vi fick lära oss under sociala medier-tema-veckan)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela