7 maj

i Allmänt,

Så var det fredag. Jag är hemkommen från ett danspass på Träningskompaniet och har hunnit köra ett varv med snabeldraken (dammsugaren) och vikit tvätt, näst på tur står dusch, kvällsmat och mys i sängen. Veckan som varit har, liksom alla andra veckor, gått fort. Uppgifter har lämnats in, prov har skrivits. Det känns skönt att ha lämnat in handikapp-projektet som jag pratat så mycket om, vi har hållit på med det i evigheter och nu är det äntligen klart och man kan lägga energi på andra saker (som nationella prov i matte och engelska, en debatt gällande om man ska ha eller inte få ha slöja i skolan, en uppsats på engelska, en bokrecension. Ja, listan kan vi göra rätt lång..). Men nu i helgen ska jag låta bli skolan och bara göra saker som jag vill göra och blir glad av. Jag ska fotografera. Jag ska pyssla. Jag ska baka. Jag ska göra mycket!

Detta är bilder på modellen jag byggde till handikapp-projektet. Lånade skolans fotostudio förra veckan och lekte lite med ett macro-objektiv. SKOJ! Dock så kände jag mig lite lost då jag är van Olympus, och inte Nikons kameror, men det är ju en vanesak.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela