Det är fredag..

i Allmänt,

.. och jag sitter nyduschad, men nyrakade och insmorda ben, nylackade naglar, ett glas päroncider, mörk choklad, SOLO och tända ljus (känner mig lite som Isabella Löwengrip, Blondinbella) och laddar inför helgen som ska ägnas åt att plugga och göra färdig de sista uppgifterna som har sina deadlines nästa vecka. Jag klickar mig runt på Spotify och hittade en alldeles underbar låt som många känner igen från den första Twilight-filmen. Det är Theme from Twilight (Bella's lullaby) med Black moon lovers. Det är i de stunder man hör sådan underbar musik man önskar att man kunde spela piano.

Detta fick mig att tänka på den film som jag sett flest gånger (om vi bortser från Crossroads som jag såg så många gånger när jag var yngre att jag kunde alla repliker!), the Holiday och då min favoritscen i hela filmen, och kanske av alla filmer jag sett, och som innehåller en helt underbar replik: "I used only the good notes". Jag tror nästan jag måste köra igång den filmen nu, hihi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela