Inför körkortet, utmaning och Shakespeare

i Allmänt,

Idag har jag varit på teorikurs inför körkortet, lektion 2 av 3, den första lektionen var ju i måndags och den sista är nästa måndag. Imorgon ska jag iväg på min första körlektion! Jag är nervös redan nu men jag vet att jag inte har något att vara orolig för (möjligen vädret, idag har det varit snorhalt på vägarna, eller iallafall trottoarerna), jag har träffat min körlärare och han verkar jättebra, stor och glad! Jag har kört tidigare, det är ju faktiskt inte första gången jag sätter mig framför ratten, varken någonsin eller här i Halmstad för den delen. Jag har fått in tekniken med det kritiska "gå-från-avstängd-bil-till-vara-ute-på-vägen-utan-motorstopp", att backa känns heller inte helt omöjligt. Men ändå är jag nervös 24 timmar i förväg.. Det är inte okej, men jag ska göra mitt bästa och citerar en mycket läsvärd (eller hörvärd, jag har bara hört den som ljudbok) bok; "Det finns inga själ att hysa gott mod inför framtiden, därför måste vi utan själ stiga in i framtiden med gott mod". Jag vet inte om citatet passade in riktigt, men lite iallafall.

Jag fick en (anonym) kommentar angående utmaningen, att skriva en text varje dag i en månad till en given rubrik. Jag hade tänkt att allt ska hamna i min dagbok och att det bara ska vara till för mig själv, som någon slags komma-igång-med-skrivandet, men det är inte alls möjligt att någon text publiceras här med. Det beror helt enkelt på vad det är för ämne och hur nöjd jag blir med det jag skrivit.

Nej ni, nu ska jag fortsätta skriva på min bokrecension om En midsommarnattsdröm av William Shakespeare och sedan stänger jag ner för dagen, jag vill ju vara pigg och vaken imorgon när jag ska köra bil!

Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela