Nästa vecka

i Allmänt,

Imorgon börjar en vecka jag längtat efter länge, nämligen en vecka utan lektioner och bara en massa husritande! Vi, alla tvåor och treor, är nu mitt uppe i projektveckor, två veckor som vi får planera i princip hur vi vill. Förra veckan valde jag att ha en riktig pluggvecka då matte, fysik och Rit & Mätteknik stod på planeringen och nu, nästa vecka ska jag jobba med ett (förhoppningsvis två) arkitektprojekt. Jag ska, tillsammans med andra arkitektelever och vår lärare göra en 3D modell av LBS skolan i Varberg, den är nämligen under ombyggnation och när de har öppet hus på lördag så vill de visa upp hur det kommer se ut, så därför ska vi hjälpa de med det. Det är projektet med prio ett, men sedan hoppas jag också hinna med ett annat grupparbete där jag får rita en villa för en familj, jag hoppas verkligen att tiden räcker till!

Jag nämnde att de har öppet hus på LBS i Varberg på lördag och det har även vi i Halmstad. I fredags var jag ju på utbildning så att jag ska veta hur jag ska bete mig och säga på ett öppet hus, jag har också gått drygt ett år på mitt program och skolan, men ändå är jag nervös redan nu! Eftersom att Jan Björklund har bestämt att det behövs en gymnasiereform så kommer inte mycket vara sig likt för de som bestämmer sig för att läsa arkitekt (eller som det nu egentligen heter Teknik, Samhällsbyggande och Miljö, typ) kommer de inte alls läsa samma saker som jag läst vilket gör.. Ja, jag vet ju inte alls vad deras kurser kommer innehålla, jag vet ju bara hur mina har varit men det hjälper ju inte eftersom att de inte gäller längre. Men, nu ska vi vara positiva, som vår förra rektor sa; de är mycket mer nervös än vad vi är, och vi är på hemmaplan. Det kommer gå bra.

Nu ska jag ta tag i all min tvätt, sedan väntar duschen och sängen. Måste plugga lite naturkunskap också, Big Bang, atomer, birth of the earth, ja ni vet.
Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela