Lördagsmys

i Allmänt,

Idag har det liksom igår och i förrgår regnat och blåst (stormen dödade mitt fina prickiga paraply, må du vila i frid), jättetrist men samtidigt jättemysigt. Jag har idag tagit skydd från regnet i några av Halmstads butiker tillsammans med trevligt sällskap. Det vart mest klädaffärer och alla fick med sig iallafall en påse (mina innehöll värmeljus och en halsduk). För att hämta energi gick vi till mitt favoritställe för att äta lunch, Hello take away. En varm ciabatta eller panini är ett måste, yummie!

När jag kom hem från stan hamnade jag på golvet i mitt rum för att ta tag i lite sortering. Jag tycker att det finns en viss charm med att sitta på golvet omringad av berg av tidningar och böcker, krimskrams och annat och lyssna på stämningsfull musik. Just nu har jag en "thing" för soundtrack till filmer och idag lyssnade jag igenom (500) Days of summer. Jag tog också tag i dammtrasan och dammade av lite.

Nu sitter jag nyduschad och nyäten (middag: hemmagjord hamburgare med Max hamburgerbröd och mycket sallad, gurka och tomat) i pyjamas och ska snart bulla upp med lite chips och choklad invirad i en filt framför en bra film. Ha en mysig lördagkväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela