Träning

i Allmänt,

Ett motto jag har tagit efter när det gäller träning är "Go heavy, or go home". Idag kan vi säga att "I went heavy, and now I can't walk".

Jag har ju nyss varit sjuk med halsfluss och kanske en liten släng av körtelfeber också, jag åt upp penicillinet förra veckan och har fått ett intyg av läkaren jag var hos att det var 2-3 veckors vila som gällde.. Så egentligen borde jag ta det lugnt, alltså ha promenader som "ansträngande aktivitet", ungefär en vecka till. Men redan innan jag tog mitt sista penicillinpiller så var jag rastlös och förra veckan började jag nästan klättra på väggarna i lägenheten. Därför har jag nu börjat gå till gymmet igen, men jag tar det lugnt. Jag måste säga att jag inte är speciellt sugen på en tredje släng av halsfluss inom loppet av två månader, men jag måste få röra på mig och gymmet är så avkopplande!

Idag körde jag dock slut på mina ben, dem är som bly! Jag orkar verkligen inte lyfta dem och jag ser inte fram emot träningsvärken imorgon eller det faktum att jag måste gå i trappor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela