Tjugoandra februari

i Allmänt,

Idag är ingen vanlig dag, för idag är min födelsedag! Till och med min artonde.


I lördags var min närmaste släkt här och firade min födelsedag i förväg och det gjordes med middag, godsaker och presenter. Jag måste gå in lite närmare på godsakerna, det blev cupcakes, maränger, drömmar och tårta med ett gult tema. Det var två sorters cupcakes, en med citronsmak och en annan med mint och choklad, båda väldigt goda! Tårtan hade två våningar och mellan sockerkakslagren fanns det grädde, banankräm och marsansås, det hela var klätt med vit sockerpasta som smakade vit choklad och dekorerat med gula blommor också gjorda i sockerpasta som smakade vit choklad. Jag kan bara säga att mamma hade gjort ett riktigt bra jobb med alla förberedelser och bakandet, tusen tack!♥


Jag fick otroligt fina presenter i år. Bland annat fick jag en ny dyrgrip som kommer ersätta Min (familjens) Olympus E-410 som jag har fotograferat med i nästan fyra år nu tror jag. Jag fick nämligen en egen systemkamera! En Canon EOS 500D, jag har knappt använt den än, jag väntar på ett uv-filter och ska läsa genom instruktionsboken först men det lilla jag har sett och testat är bara toppen! Jag svävar på moln här uppe i Norrland vill jag lova. Mina föräldrar och släktingar hade även pratat ihop sig så jag fick ett fotoalbum, en fotoram samt en kameraväska av märket GOLLA.



Jag har faktiskt redan testat "gränserna", eller ja, det finns ju nästan inga kvar nu när jag kommit upp i denna ålder. Men jag var och löste in några trisslotter tidigare idag, som man ju faktiskt måste vara arton för att göra. Det var med ett ganska stort flin på läpparna jag la fram lotterna på disken och sa vad jag ville göra och bara väntade på att få visa ID och visa att jag var 18, men så frågade han inte efter det! Besvikelsen var stor..

13:26 den 22:a februari är jag född, vilket betyder att jag nu har varit 18 år i lite drygt en timma.

Kommentarer

Postat av: Jenny

Publicerad 2011-02-22 15:38:46

Åh vilka fina presenter!! Jag har också en Golla - de är så fina. Vad kul med en egen kamera, det är du värd. Synd att jag inte kunde vara med och fika på alla läckerbitar som Kicki gjort, det såg smaskens ut.



Stor kram!

Postat av: mamma

Publicerad 2011-02-22 17:05:29

Grattis på din stora dag!

Postat av: Johanna

Publicerad 2011-02-22 17:24:43

Grattis :D:D:D:D

Postat av: cecilia

Publicerad 2011-02-22 19:55:23

fuuuusk! Vill också ha systemkamera :( Men fan va kul att du fick det !

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela