Monday

i Allmänt,

Nu tror jag minsann att våren är här, på riktigt! Det grundar jag på tre saker, den första ser ni nedan, snödroppar. Den andra är att jag förra veckan invigde mina converse och det tredje att jag idag tog fram min cykel och lagade den, så äntligen kan jag cykla igen!


Sedan jag skrev sist har det inte hänt så mycket, jag drog på mig en ordentlig förkylning som gjorde mig sängliggande. I fredags hämtade jag ut mitt körkort och i lördags "använde" jag det. Det blev då en tur till Helsingborg - Väla där jag bland annat köpte mig en ny matta. En svart och lurvig sak som är otroligt härligt på mitt golv med golvvärme, men den luktar illa.. Jag jobbar därför nu med att vädra ut lukten.

Idag och tre veckor framöver är det härliga tider i skolan, det är nämligen projektveckor då man får jobba i princip med vad man vill. Jag ska räkna matte så det heter duga. Det kommer alltså bli ganska lugnt, och tre lugna veckor tackar man ju inte nej till. Inte jag iallafall.

Nu är det jag som ska leta mig till spisen, jag hade tänkt göra piroger.
Ha det bra så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela