Monday

i Allmänt,

Nu är det sista rycket innan påsklovet, har dock inte en miljon saker som måste pluggas in innan vi går på lov, bara ett spanskaprov på onsdag. Men det är de enda, fast sedan när vi kommer tillbaka har vi två prov som väntar på oss: nationella i matte och ett kemiprov, så för att inte ägna hela lovet åt plugg så kanske jag gör rätt i att börja kika på det nu.

Dagen har varit nästan som vilken annan måndag som helst. Det som skilde denna från dom andra var att so:n var inställd, på svenskan spelade vi Jeopardy (mitt lag vann, yeah!) och på tekniken tog jag och Bea fram våra hundögon och fick då ta 3-bussen hem, istället för 4, vilket var skönt.

När jag kom hem blev det inte mycket gjort, spelade lite wow, läste och åkte till Kramfors med 17:10 bussen, för att halv sex infinna mig på Babels berg för att värma upp lite innan det var dags för konsert. Den vanliga nervosisteten kom inte smygande, men istället en sprängande huvudvärk! Vet inte vad som är bäst/värst, att inte skaka som ett asplöv och kunna använda mitt egna vibrato när jag spelade var en klar fördel. Men ja, huvudvärken gjorde att det inte var ett dugg kul och jag gav inte 100%. Hm, ja de är som de är. Nästa spelning är på onsdag då de är dags för första orkesterrepet inför Rhapsody in may. Kul!

Nej, jag tror jag ska ta och knyta mig, pannknacken håller fortfarande i sig, och det är ju en dag imorgon som man ska orka med också. Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela