Bekännelser om killar, kyssar och katter

i Allmänt,

Igår hyrde jag och en kompis filmen Bekännelser om killar, kyssar och katter. En film som så många andra är basserad på en bok. En bok som jag läst. Boken är den första i en serie och jag har även läst dom andra, dock för några år sedan. Var lite rädd för att se den. Jag menar, jag har ju min uppfattning om hur karaktärerna ser ut och lika så miljöerna och ville inte förstöra den. Men vi såg den iallafall och jag vet inte vad jag ska säga.. Nästan ingenting stämde ju ihop med boken? Var endast några saker som man kan räkna upp på högra handens fem fingrar. Så lite besviken var jag. Inte min nya favoritfilm, men den var bra, helt okej.

Kom och tänka på hur otroligt löjligt engelska låter, den brittiska engelskan (filmen utspelas i England, började inte bara hux flux tänka på det). Så fint och så snobbigt på något vis. När jag var på Gran Canaria förra våren så var den just en engelsk familj där, mamma, pappa och två döttrar som var ca 6-7 år. Och när dom pratade med sin pipiga röst.. ja, jag höll på att trilla ur solsängen. Kombinationen blev så märklig och därför så otroligt rolig: små barn, pipig röst, snobbigt uttal, baddräkter med volang, simkuddar och näsklämmor. Fast man måste förstås uppleva det själv för att det ska vara lika kul.


3/5


Kommentarer

Postat av: Sandra

Publicerad 2009-08-16 21:29:49

love cats

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela