Uppdatering

i Allmänt,

Det är något visst med att rita för hand.. Jag tog en paus från datorskärmen, letade fram papper, en vässad penna och linjaler för att rita mitt hus (huset i handikapp-projektet). Det var först den ursprungliga planlösningen och sedan också den nya. Jag satt själv i skolans studio/atelje/bildsal, det var tyst och det var väldigt skönt.

Nu sitter jag i en datorsal igen och sysselsätter mig med mina rendreringar. Det är inte tyst längre, det sitter ett gäng spelutvecklare här som rätt hödljutt pratar om.. något, och jag blir galen på mig själv för att jag inte har bättre ordning på mina mappar och dokument, en del ligger på mitt usb och en annan del ligger på skolans server, och jag kommer aldrig ihåg vad som ligger vart. Jag måste helt klart skaffa mig ett bättre system..!

 


EDIT: Jag dissade datorn på eftermiddagen/kvällningen och sällskapade istället några klassisar i studion/ateljen/bildstudion och jobbade med en fördjupningsuppgift vi har i Nutida konst. Vi ska måla eller skapa något, reflektera över vad vi har skapat och sedan koppla det till en konststil vi läst om tidigare, till exempel jugendstil, expressionism, dadaism, kubism eller popkonst. Jag kom riktigt långt i mitt arbete och är riktigt nöjd med hur resultatet ser ut så här långt. Tiden rullade snabbt fram och jag hade riktigt trevligt. Har jag sagt att jag gillar min skola?

Kommentarer

Postat av: mamma

Publicerad 2010-04-23 12:11:27

Vilket spännande hus! Det ser jättefint ut!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela