Det nya året

i , Allmänt,

Jag har hittills mjukstartat året, tog det lugnt hemma i ett snöklätt Norrland några dagar och kom sedan ner till ett plus-gradigt Halmstad. Idag inledde jag vårterminen med en studiedag (det vore ju illa om man slet ut sig det första man gjorde), så jag har gjort några ärenden och löst ett tre månaders träningskort på Träningskompaniet.

Jag tänkte vara lite olik alla andra och istället spana fram på 2012 istället för att blicka tillbaka på 2011 även om det var ett väldigt bra år. Nu i vinter fyller jag nitton, mitt körkort fyller ett år (har planer på att göra en tårta som ser ut som ett körkort, klurar fortfarande på hur jag ska gå tillväga), jag ska visa upp CL Designs på UF-mässan i Varberg, jag ska göra arkitektprovet och skriva högskoleprovet. Hur påsken skall firas står ännu oskrivet, men det spånas om en tripp tillbaka till London eftersom att jag har lite ouppklarade saker med den staden (Harrods, London Eye, afternoon tea med mera med mera!). På morsdag ska jag gå på studentbal i en gul chiffongklänning och den åttonde juni tar jag studenten! Fram till dess kommer nog en hel del plugg pressas in på schemat också.

Efter studenten kommer jag jobba på Café Killeröd där jag jobbade i somras.

Vad som händer till hösten har jag ingen aning om. Där snackar vi verkligen om ett oskrivet blad och jag kan tänka mig att jag inte är den enda som tar studenten i år som känner likadant. Men än så länge känns det inte så farligt och läskigt, men bara så länge ingen frågar mig om vad jag ska göra. När det kommer till nyårsfirandet så har jag iallafall en plan, eller en liten önskan, om att vara i Båstad och på tolvslaget stå uppe på Hallandsåsen och se på kuststräckan mellan Torekov och Halmstad och alla raketer som skjuts iväg.

Jag tror att 2012 kommer bli minst lika bra som 2011. Vad tror ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela