School stuff

i Allmänt,

Sitter och kollar lite på mitt schema, de schema som gäller för mig denna hösttermin. Det suger. Inte så att jag inte gillar tiderna när vi börjar eller slutar, utan de faktum att en del lektioner, till exempel engelskan är 3h långa (!). Och just engelska har vi bara en gång i veckan. Det kommer bli jobbigt om man har en dålig dag. Det är förresten jobbigt även om man har en bra dag. Fast det blir kanske lättare när man väl kommit in i det, jag menar det här var ju bara första lektionen. 3 timmars pass kanske visar sig vara det bästa man kan ha? 

Imorgon väntar fler "mördarpass" fast då bara i karaktärsämen vilket för mig då är TEU (CAD-teknik A) och BYT (miljöanpassad arkitektur). Sistnämnda hör ni kanske vad det är för något, men det första kanske är ett frågetecken. Men det är iallafall ett sätt att göra 3D ritningar i datorn. Har aldrig testat på det (finns ju program att ladda ner och testa) så den lektionen kommer nog flyga iväg, även fast den är 180 minuter.. 

Vår arkitektlärare ska verkligen bli en utmaning. Han är en stolt fransman, som bryter kraftigt och pratar fort. På hans "monsterpass" gäller det att inte ha annat i tankarna, iallafall nu i början innan man vant sig. Men jag måste säga att han är inspirerande, rätt ung, full av liv och har gjort så mycket, bland annat rest och jobbat i en massa olika länder och ja. Jag vet inte, men sådana människor trollbinder mig och jag skulle kunna lyssna på det dom har att berätta i flera timmar. Skulle jag somna så beror inte det på att jag blir uttråkad utan på att jag trivs. Jag är nöjd, jag är glad och jag känner mig trygg. 

Oj, en liten avstickare men iallafall. Det är vad morgondagen har att erbjuda, 5½ timma arkitektur och svenska med fransk brytning. Och vi får absolut inte glömma lunchen! Vet inte om jag sagt det, men vi äter lunch på en restaurang som ligger precis bredvid skolan. Varje dag finns det fyra rätter att välja mellan och ett toppenbra salladsbord. Lite kul är det allt att lärarna som jobbar på Kattegattgymnasiet (som ligger precis bakom LBS) går och äter där också. Jag har funderat på att lägga till en kategori, "Dagens lunch", men jag tror att ni skulle bli för avundsjuka. Haha ;)

Nu ska jag ta mig en dusch och sedan lägga mig och sova. Måste ha så mycket energi som möjligt för att klara av att ta in allt nytt imorgon.
Over and out!

Kommentarer

Postat av: Melina

Publicerad 2009-08-27 09:21:40

Nu när man läser din blogg så undrar man varför i helskotta man valde att gå i kramfors av alla ställen >_<

Postat av: Emelie.

Publicerad 2009-08-27 19:25:05

De är så kul att höra att du verkar ha de så extremt bra och trivs där till 100 procent :) du får ha de så bra som möjligt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela