5:e juni

i Allmänt,

Hejsan svejsan! Går lite sådär med bloggningen nu för tiden, mitt skriv-sug har lixom försvunnit efter alla dessa arbeten vi haft i skolan den/dom senaste månaden/månaderna. Men nu är det lugnt och snart kommer det nog tillbaka. Igår var sista riktiga dagen, med letioner. Idag blev en liten specialdag då vi i 9b hade "tält-möte" (på måndag ska det tältas med klassen och det var några saker som behövde fixas och informeras), rensade ur våra skåp och städade en no-sal och fika. Jag hann också slänga in en utvärdering av nationella provet vi gjorde i onsdags, en lunch på Kalles tillsammans med några ur elevrådet, en fruktsallad som vår älskade mattelärare bjöd på (jag älskar verkligen fruktsallad men fick bara i mig en liten melonbit, hade ju just ätit en halv pizza ju) samt betygsnack i alla so-ämnen + svenskan.

Slutade som vanligt vid tolv snåret, då skjutsade Beas pappa hem oss (mig och Bea) till mig. Vi började spela Grease-låtar (som sedan blev låtar från melodifestivalen 2002, och lite senare Roxette)på hög volym och letade reda på ett muffins recept, vi hittade tillslut ett som verkade bra och då fick vi bege oss till ICA för att införskaffa kakao och choklad. Det gick rätt snabbt att få till våra muffins, men ack så goda dom var! :)

Nu på kvällningen har jag inte gjort så mycket, hade tänkt städa efter bombnedslaget som varit på mitt rum, men jag satte mig ner och spelade Sims 2 istället, mycket roligare. Gjorde mig en familj bestående av ett äldre par, Marit & Erik, som ska få viga sina liv åt adoption och trädgårdsarbete. De låter väl bra?

Imorgon är det vårt kära hemlands nationaldag, hade inte tänkt fira de på något speciellt sett, vädret ska visst inte bli nå vidare bra, så jag tror nog att jag bara ska vara hemma. Kanske jag tar tag i bombnedslaget? Vem vet. Vad har du för planer? :)

Kommentarer

Postat av: johanna

Publicerad 2009-06-05 22:59:24

Shit, dåligt väder imorgon vill vi inte ha:( Ska spela ute i Kramfors ;O Bra väder tack:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela