Slut på lov

i Allmänt,

Nu är jag åter på Halländsk mark. Precis på klockslaget 20:35 rullade jag min ton tunga väska på perrongen och jag är otroligt tacksam över att jag fick skjuts till lägenheten! Med tanke på att promenaden med den lilla resväskan + sportbagen tog 30 minuter så vågar jag knappt tänka på hur lång tid jag skulle ha varit tvungen att traska i mörkret. Iallafall, strax innan nio låste jag upp dörren till lägenheten och nu ligger jag i sängen och äter yoghurt som inte smakar något vidare. Sen jag var sju år till alldeles nyligen har jag levt utan mjölk på alla vis eftersom att jag inte mådde bra av det. Men nu har jag börjat få i mig detta igen, dock dricker jag inte vanlig, ren mjölk. För det smakar verkligen inte bra, och nu kan jag lägga yoghurt till listan med.

En liten avstickare, min tågresa gick bra. Det låter rätt otroligt, men alla mina tåg (åkte tre olika) kom exakt på sina angivna klockslag! Det enda strulet var då jag klev på mitt sista tåg, spår 6, vagn 11 och går till plats 84. Då har den blivit dubbelbokad.. Det visar sig senare att detta hänt flera andra resenärer också och att det har hänt flera gånger förut. Men men, det är väl sådant som händer antar jag.

Nu ska jag tvätta av mig resdammet och sedan släcker jag lampan här på Flygaregatan.
Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela