10 maj

i Allmänt,

Vilka dagar! Det är dessa soliga och varma dagar man lever för. Redan i helgen var det finfint väder, strålande sol och klarblå himmel, men då kunde jag inte njuta eftersom att jag jobbade (inomhus) under de bästa soltimmarna. Men idag så invigde jag min nya bikini, packade min kylbag med gurk- och morotsstavar, lite juice samt det senaste numret av ELLE Interiör och tog mig till Tylösand. UNDERBART. Det var precis lagom varmt, några slöjmoln på himlen och nästan vindstilla!

På hemvägen gjorde jag ett foto-stop och ni kommer nog få se resultatet lite senare. Det var en idé jag haft i skallen under en längre tid och det kändes skönt att få genomföra den. Tror dock att jag ska göra idéen till ett tema och göra en serie av bilderna.

Jag känner nu att det är en del jag måste uppdatera om här i bloggen, det är saker som jag inte har berättat som kanske måste komma fram för att ni som läser ska få lite sammanhang i det lilla jag skriver och för att jag då får lite mer att skriva om.

Det första blir en uppföljare på mina spindelproblem jag har i min källarvåning. I vinter har det varit väldigt lugnt, det har knappt varit några spindlar alls som lurat i hörnen (kanske frös de ihjäl allihopa vad vet jag) vilket gör att jag har blivit lite bortskämd. Men nu när värmen kommer så vaknar alla spindlar och sedan igår kväll har jag röjt undan fyra stycken.. Den som var jobbigast var den igår kväll, jag var jättetrött och la ifrån mig telefonen som jag tagit mig fem minuter på att ställa in alarmet på (den långa tiden beror då på att jag slumrade till medan jag gjorde det). När jag sedan tillslut vänder på mig och lägger telefonen på sängbordet så ser jag något svart springa in under det (sängbordet), och på mindre än en halv sekund är jag klarvaken. Jag plockar upp en bok och funderar på hur jag ska kasta den för att pricka spindeln direkt utan att måsta göra fler försök och låta den springa vidare och gömma sig, men samtidigt så vill jag ju inte få spindelblod på min bok. Då kom jag på att jag ju köpt spindeldödare, nämligen flugsmällare (jag har fyra stycken, en i varje rum -hallen, badrummet, köket och mitt rum). Så jag springer (eller ja, hoppar från sängen) till garderoben (som är en halvmeter från sängen..) och tar fram en vilket gör att jag smidigt kunde mäta ett slag och spindeln var inte längre ett problem och jag kunde sova lugnt.

Ja, det var väl det jag hade att säga för stunden. Nu ska jag ta mig en dusch och sedan blir det lite plugg innan jag går och lägger mig.
Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela