30 januari

i Allmänt,

Nu är det v.5 och det innebär Temavecka på Ljud&Bildskolan i Halmstad. Temat är reklam och alla skolans elever har blivit indelade i grupper om ca 8 personer som under denna vecka ska jobba mot ett företag och hjälpa företaget med marknadsföring på olika vis. Lärarna säljer tjänster så som presentationsteknik, webb-hjälp, felsökning, korrekturläsning med mera, samt att allt kostar (LBS-pengar). På fredag är det deadline och företagen som vi jobbat mot kommer till skolan så vi får presentera vårat arbete för dem. Syftet är då att få använda våra kunskaper "på riktigt", knyta kontakter och lära känna och kunna samarbeta med elever från andra klassgränser och årskurser.

Tyvärr så var det en del negativa kommentarer och suckande inför denna vecka vilket är synd eftersom att lärarna har lagt ner mycket jobb för att ordna detta..

Jag blev iallafall utvald till gruppledare för grupp 16 och vi ska jobba med en inredningsbutik inne i stan och komma med förslag på tidningsannonser samt radio-jinglar. Dagen ägnades mest åt förberedelser, prata med butiksägaren, samla fakta och information för att imorgon kunna köra igång på riktigt. Jag har fixat en anslagstavla till vår arbetsplats så vi kan få upp alla viktiga pappren från högarna på bordet och jag har även bakat muffins. Man måste ju komma på god fot med sina medarbetare, eller hur? Jag är mycket nöjd med dem iallafall (alltså mina medarbetare, att misslyckas med muffins är väl näst intill omöjligt?) och jag tror att vi kommer göra ett bra jobb. Det ska bli spännande att få redovisa allt på fredag, men det är tre långa och stress-fyllda dagar fram tills dess och mycket hinner hända.

(Fortsättning följer.. kanske)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela