1 mars

i Allmänt,

Efter att ha varit upp och vänt i Norrland för sportlov så är jag nu tillbaka i Halmstad. Snön är försvunnen och har ersatts av snödroppar vilket ska innebära att våren är kommen. Dock inget som märkts av än; ett disktrasa till himmel och blåsigt..

Idag hade jag redovisning av ett stort projekt som vi jobbat med sedan vi började terminen så i veckan har jag ägnat mig åt de sista detaljerna på min plansch. För att göra detta var jag tvungen möblera om lite, så jag flyttade lite på mitt skrivbord och vips så fick jag världens kick! Genom att vrida bordet och flytta det några decimeter så har mitt rum blivit så mycket mer inspirerande även om det ser ut som ett bombnedslag. Nu när projektet är redovisat så har jag tagit med mig nästa hem, vilket är att bygga en modell av ett romerskt tempel. Jag har valt Portunus tempel och håller nu på med joniska pelare. Det känns så skönt att vara pysslig och kreativ!

Till helgen kommer jag fortsätta på samma spår, eftersom att arkitektprovet nu är publicerat ska jag och min kära brainstorma, jag har redan några ideér och det ska bli spännande och kul och sätta sig ned och leka fritt! Det är dagar som dessa jag känner att jag verkligen har hamnat rätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela