Magnetic Island

i Australien,


Efter Airlie Beach-vistelsen hoppade vi på bussen upp till Townsville där vi tog färjan ut till Magnetic Island och sedan buss över till andra sidan ön till det mysigaste boendet hittills. En stor gemensam yta med reception, bar, kök och pool omringat av bungalows och inbäddat bland träd och buskar. Detta hostel ingår i en kedja som heter YHA och finns över hela Australien, det är inget fest-hostel utan ett mer lugnt och städat sådant.


När vi anlände blev vi meddelade att vi kom den bästa dagen, senare under kvällen skulle det nämligen bowlas, med kokosnötter! Jag är nöjd med min insats, jag hade högst poäng men föll precis på mållinjen. I slutet blev jag nerpetad till en andraplats, med en poäng. 

Dagen efter hade vi bokat in oss på frukost och en guidad tur i deras koala-park, där de även hade några fåglar, reptiler av olika slag samt en vombat. Vi fick veta mer om djuren men framför allt komma dem nära och om vi inte fick hålla i dem fick vi iallafall klappa och känna på dem. Jag tycker absolut att denna upplevelse var värd sina slantar, det var en bra (australiensk) frukostbuffé och vi fick mycket tid tillsammans med djuren. 

Jag fick möjligheten att hålla i en koala vilket var väldigt mysigt, och jag kom även i närkontakt med en orm! 

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2013-11-29 18:26:27

Härligt! Vilka fina bilder!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela